Uitgelicht

Energie van de zon is gratis. Zonnepanelen worden in rap tempo fors goedkoper. Steeds meer mensen wekken hun energie zelf op. Toch zie je dat er nog veel geschikte daken geen panelen hebben. Zonde! Duurzame energie heeft immers de toekomst en maakt onze energievoorziening minder kwetsbaar.

GroenLinks wil dat iedereen zelf energie kan opwekken. We kunnen de omslag naar duurzame energie het snelst bereiken samen met álle Nederlanders. Zonne-energie is niet slechts iets voor individuele huizenbezitters met een geschikt dak, maar moet ook bereikbaar zijn voor huurders, voor VvE’s en voor collectieven die zelf geen geschikt dak hebben maar wel samen zon willen. Inmiddels hebben ook ruim 11% van de bijna 7.000 basisscholen zonnepanelen op het dak liggen. Deze scholen hebben zo betaalbare en duurzame energie, en de kinderen leren meteen over zonne-energie. GroenLinks wil alle scholen in Ommen van zonne-energie voorzien.